tiada masalah kewangan jangan klik!

Tuesday, August 31, 2010

HUMMER ku










sekali sekala berangan memiliki kereta idaman sendiri. berangan tak salah sebenarnya kata seorang jutawan muda dari malaysia baru 25tahun itu 4tahun lepas la aku baca artikel dia. jutawan tu cakap tak salah berangan memiliki kereta mewah dan menjadi kaya. itu adalah sumber semangat kita umtuk kearah menjadi kaya, sumber semangat dan salah satu cara motivate diri kita untuk lebih berusaha dan berdaya maju. nah... kan tak salah gitu. tapi janganlah berangan je kena setai dengan usaha juga barulah impian akan menjadi kenyataan. ini tidak selalunya anak muda suka beli majalah permotoran dan berangan nak pakai kereta mewah yang ditayangkan didalam majalah itu pastu khayal je dan tido sambil mimpi bukan nnak usaha pun. hari ni dah puas esok buka balik sambil2 nak tido khayal lagi pakai kereta mewah tapi still malas lagi. dah macam mane nak pakai kereta mewah camtu... termasuk la aku dulu2. hehehe...

sebab aku suka kan kereta HUMMER ni kerana dia lasak dan cita-cita aku dulu nak jadi 'mat terap kata orag utara' atau askar la dulu. akibat obisiti dah tak boleh jadi askar BMI Body Max Index tak lepas tak pela. setakat jadi askar simpanan pun jadila. nanti darurat aku boleh kuar berbakti juga. minta-minta aman sejahtera la malaysia ni. amin. spesifikasi kereta ni cukup mantap la katakan. kat bawah ni secara ringkas la kereta i. korang mesti teruja juga dengan kereta ni nanti. tapi ingat hendak memilikinya mestilah ada usaha mahu berjaya. disusuli dengan doa keada allah.

spesifikasi hummer yang terdapat di malaysia

H3 adalah SUV menengah tidak seperti yang lain. Dengan kemampuan off-road tak tertandingi, digabungkan dengan kekuatan bahan api-efisien dan mudah manuver. Suatu bentuk petualangan sama sekali berbeza: Hummer H3 SUV.

* 239 hp Vortec 3.7L I-5 enjin dengan variable valve timing yang diperolehi 11,4 km l/100 (25 mpg) jalan tol dan 15,6 km l/100 (18 mpg) kedudukan bandar **
* 5-speed transmisi manual; Hydra-Matic 4L60-E penghantaran automatik 4-kelajuan yang sedia
* 2-kelajuan dikawal secara elektronik sistem 4WD full-time
* Electro-hydraulic power brek disc 4-wheel dengan sistem 4-wheel brek anti-lock (ABS) dan Dinamik Belakang proporsi
* Brake-dikawal, sistem kawalan traksi penuh-fungsi dengan kemampuan berpandu tunggal-wheel
* StabiliTrak ™ kestabilan sistem kawalan elektronik dengan ciri-ciri bukit membantu
* Pundi hawa Dual frontal dengan Sistem Penderiaan Penumpang, ditambah tirai-kesan samping kepala airbag
* Air conditioning
* Ember Front kerusi dengan adjuster manual lumbar pemandu
* 60/40 dibahagikan belakang kerusi
* 6-speaker ditetapkan secara elektronik (ETR) PM / FM stereo dengan CD player single disc

mantapkan hummer punya ciri-ciri keselamatan dan spec dalaman dia. lasak tak tertandingla. kita tengak harga dia. harga dia bermula pada RM450,ooo dan keatas. mak oi.. dah macam rumah bergerak la pulak.. dah kalau minat semua tidak jadi penghalang asal kan ada usaha. Malaysia Boleh! berkat doa dan usaha boleh la kita sama2 pakai kereta ni la.

No comments:

Post a Comment